جراح پروتز سینه

ساخت وبلاگ

عواملی نظیر ابتلا به یبوست مزمن و فشار بیش از اندازه هنگام دفع مدفوع می تواند به دیواره های اطراف مقعد آسیب برساند و باعث ایجاد ترک و شکاف های پوستی شود. به چنین وضعیتی اصطلاحا شقاق یا فیشر مقعدی می گویند. درد و خونریزی مقعدی به دنبال دفع مدفوع دو نشانه ی اصلی شقاق هستند و طبیعی است هر چه عمق و طول ترک های پوستی ناشی از شقاق کمتر باشد علائم آن خفیف تر و درمان آن  سریع تر خواهد بود.  برای درمان شقاق در طب سنتی نسخه های زیادی وجود دارد که در ادامه با موثرترین روش های درمان گیاهی شقاق آشنا خواهید شد.

درمان گیاهی شقاق یا فیشر

قبل از انتخاب درمان گیاهی مناسب برای شقاق یا فیشر مقعدی خود بهتر است ابتدا برای تشخیص قطعی مشکل خود نزد پزشک بروید تا به طور کامل شقاق شما را بررسی و وجود آن را تایید کند. سپس در صورتی که شقاق شما را از نوع خفیف تشخیص داد می توانید درمان گیاهی شقاق خود را در خانه آغاز کنید. درمان شقاق در طب سنتی زمانی نتیجه ی مثبتی در بر خواهد داشت که علائم و نشانه های شقاق شما در حد خفیف باشد در غیر این صورت شما نیاز به مداخلات پزشکی خواهید داشت و روش های درمان خانگی شقاق برای شما گزینه ی مناسبی نیست. در ادامه با چند روش اثربخش و فوق العاده موثر برای درمان گیاهی شقاق آشنا خواهید شد.

درمان گیاهی شقاق با روغن زیتون

اگر به دنبال درمان گیاهی شقاق خود هستید، روغن زیتون یکی از بهترین گزینه هایی است که برای درمان شقاق در طب سنتی به آن اشاره شده است. روغن زیتون حاوی مقادیر فراوانی از چربی های سالم است که کمک می کند سیستم روده های شما روان تر و دفع مدفوع آسان تر گردد. اگر به شقاق مبتلا شده اید یا از یبوست های مزمن رنج می برید بهتر است همراه وعده های غذایی خود روغن زیتون میل کنید. همچنین روغن زیتون سرشار از املاح مفیدی است که خاصیت ضد التهابی دارند و به کاهش درد و التهاب شقاق مقعدی کمک زیادی می کند.

 

درمان گیاهی شقاق با روغن زیتون

 

روش دیگر استفاده از روغن زیتون به این صورت است که مقادیر مساوی از روغن زیتون، عسل و موم زنبور عسل را ترکیب کرده و آنها را تا جایی که موم زنبور عسل به طور کامب ذوب می شود حرارت دهید. سپس پس از سرد شدن کامل آن، ترکیب را به طور مستقیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده استعمال کنید.

درمان گیاهی شقاق با آلوئه ورا

برای درمان شقاق در طب سنتی روی آلوئه ورا تاکید فراوانی شده است. آلوئه ورا به احیای مجدد بافت های آسیب دیده ی پوست و تسکین درد و التهاب ناشی از شقاق کمک زیادی می کند. برای درمان گیاهی شقاق فقط کافیست برگ آلوئه ورا را باز کرده و ژل داخل آن را به طور مستقیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده ی مقعد استعمال کنید. می توانید روزی چند بار از این روش درمانی استفاده کنید.

 

درمان گیاهی شقاق با آلوئه ورا

 

درمان گیاهی شقاق با سرکه سیب

سرکه سیب یکی قوی ترین گزینه ها برای درمان گیاهی شقاق است که بارها به منظور درمان شقاق در طب سنتی به آن اشاره شده است. سرکه سیب برای درمان یبوست هم گزینه ای عالی است و به بهبود حرکات روده کمک زیادی می کند. از آنجایی که سرکه سیب دارای خواص ضدعفونی کننده ی بسیاری قدرتمندی است می توانید کمی آن را با آب رقیق کرده و مقعد  خود را با آن شستشو دهید. همچنین می توانید 1 الی 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کرده و با کمی عسل میل نمایید. این ترکیب را روزی 2 بار تهیه کرده و میل کنید.

 

درمان گیاهی شقاق با سرکه سیب

 

درمان گیاهی شقاق با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای درمان گیاهی شقاق است. خاصیت روان کنندگی این روغن می تواند به درمان و بهبودی سریع تر شقاق کمک زیادی کند. روزی 2 الی 3 بار روغن نارگیل را به طور مستقیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده استعمال کنید تا به خوبی جذب شود. همچنین برای درمان شقاق در طب سنتی تاکید شده است که روغن نارگیل را در طول روز میل نمایید.

 

کلینیک مهنا

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : شقاق,درمان شقاق,فیشر مقعدی, نویسنده : شیما shimanami بازدید : 227 تاريخ : يکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت: 14:24

به طور کلی پیشگیری کردن از به وجود امدن بواسیر راه منطقی و مرقون به صرفه تری میباشد.

اما اگر افرادی به بواسیر مبتلا شده باشند و یا در شوروف مبتلا شدن به بواسیر هستند میتوانند با چند روش ساده در منزل درد و تورم والتهابهای ملایم بواسیر را کنترل کرده و مانع از پیشرفت آن شد.

  1. استفاده کردن از داروهای موضعی که بدون نیاز به نسخه پزشک میباشد مانند کرم ها و شیاف ها و یا پدهای بی حس کننده ازجمله کرم حاوی هیدروکورتیزون.
  2. روزانه ۲الی۳بار هر بار به مدت ۱۰تا۱۵دقیقه در لگن اب گرم(ولرم)بنشینید.
  3. تمیز نگاه داشتن ناحیه مقعد ترجیحا روزانه دوش بگیرید و پوست اطراف مقعد را به آرامی تمیز کنید مواظب باشید برای تمیز کردن ناحیه و اطراف مقعد از صابون الکل استفاده نکنید زیرا میتواند باعث شود شرایط شما بد تر شود و بعد از حمام کردن با حوله خشک به ارامی اطراف مقعد را خشک کنید.
  4. هیچگاه از دستمال توالتهای خشک ورنگی و معطر استفاده نکنید برای این کار میتوانید از دستمال مرطوب های معمولی بدون عطر والکل استفاده شود.
  5. درهنگام درد از داروهای مسکن خوراکی برای تسکین موقت درد استفاده کنید مانند استامینوفن وایبوبروفن
  6. در هنگام اجابت مزاج از وارد نمودن زور وفشار جهت دفع مدفدع خودداری کنید
  7. از مبتلا شدن به یبوست جلوگیری کنید ودرصورت داشتن یبوست سریعا آن را برطرف سازید
  8. روزانه از مواد غذایی فیبر دار استفاده کنید
  9. روزانه به میزان ۶الی ۸لیوان آب مصرف کنید

با انجام این اعمال باید حدود۷الی ۱۰ روز مشکل بواسیر شما رو به بهبود باشد و اگر موفقیتی حاصل نشد سریعا به پزشک مراجعه کنید و گر در درد و خون ریزی شما در طول این ۷روزبیشتر شد قبل از موعد اتمام ۷روز به پزشک مراجعه کنید

 

https://bit.ly/2SnhPrV

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : بواسیر,درمان بواسیر,هموروئید, نویسنده : شیما shimanami بازدید : 205 تاريخ : يکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت: 14:18

 اگر چه شیوه های مختلفی برای درمان فیستول مقعدی وجود دارد، اما تا به امروز بهترین روش درمان همان درمان جراحی است. در درمان های مختلف مانند فیستولومی / فیستولکتومی با استفاده از ابزاری مانند چاقوی جراحی اقدام به از بین بردن فیستول می کنند و در نتیجه بیمار درد زیادی را تحمل می کند. اما در درمان فیستول مقعدی به روش VAAFT با اینکه باز هم به روش جراحی درمان صورت می گیرد اما بیمار کمترین دردی را احساس نمی کند و سریع تر می تواند به زندگی عادی خود باز گردد.

معایب روش جراحی قدیمی نسبت به روش VAAFT

در روش های قبلی جراحی فیستول مقعدی، زخم های بزرگ و زیادی به وجود می آمد و بیمار نیاز به بستری و دوره نقاهت طولانی داشت. پانسمان حاصل از روش جراحی سنتی دردسر های مخصوص به خود را دارد و بیمار باید روزانه پانسمان خود را تعویض کند. شانس عود بیماری در روش های درمانی فیستولومی / فیستولکتومی  بیشتر است و علاوه بر این بیمار باید درد زیادی را تحمل کند. در ضمن این نوع جراحی ممکن است  عوارض زیادی از جمله عفونت و بی اختیاری به همراه داشته باشد که در مقاله جراحی فیستول مقعدی به آن اشاره شد.

نحوه درمان فیستول مقعدی به روش VAAFT

در درمان فیستول مقعدی به روش VAAFT، پزشکان از یک آندوسکوپ برای جراحی فیستول مقعدی استفاده می کنند. فیستول از طریق یک جریان الکتریکی خاص برداشته می شود. یک دوربین بسیار ریز را وارد کانال فیستول می کنند و بافت مرده درون کانال را کاملا از بین می برند، محل را با شست و شوی فراوان تمیز می کنند و پس از آن، از چسب فیبریناستفاده می کنند.انجام  درمان فیستول مقعدی به روش VAAFT در کشور هند بسیار رواج پیدا کرده است و بیماران زیادی را از کشور های خاورمیانه، افغانستان و حتی اروپا به سمت خود جذب کرده است.

منبع : بیچشک

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت: 19:07

همانطور که گفته شد، درمان فیستول مقعد با لیزر روش درمان مطمئنی است. اما برای بالا بردن اطلاعات بیماران در اینجا به برخی دیگر از روش های درمان این بیماری اشاره می کنیم:

 

فیستولوتومی

فیستولوتومی یا همان جراحی فیستول مقعدی رایج ترین روش درمان فیستول مقعدی است. در این روش برشی به بزرگی کانال فیستول مقعدی ایجاد می شود. این روش یک روش کاملا تهاجمی است و دوره نقاهت پس از جراحی نسبت به روش درمان با لیزر بسیار طولانی است.

فلپ پیشرفته

روشی برای بستن کانال فیستول مقعدی است. در این روش با استفاده از بخشی از بافت رکتوم یا پوست اطراف مقعد، فلپ ایجاد می شود. از این فلپ کمک گرفته و ترمیم فیستول صورت می گیرد .در این روش هم نیاز به برش عضله اسفنکتر است اما میزان برش نسبت به روش قبل کمتر است. درمان فلپ پیشرفته مناسب افرادی است که انجام عمل فیستولوتومی در آنها، احتمال ابتلا به بی اختیاری مقعدی را افزایش می دهد.

تکنیک ستون

در این روش یک نخ مخصوص را وارد کانال فیستول مقعدی می کنند. این نخ به مدت چندین هفته در کانال باقی می ماند و باعث تخلیه کامل عفونت از فیستول می شود. این روش هم مانند روش فلپ پیشرفته مناسب افرادی با ریسک بالا در ابتلا به بی اختیاری است.

درمان فیستول مقعدی به روش VAAFT

روشی جدید، مطمئن و بدون درد با مزایای فراوان برای درمان بیماری فیستول مقعدی. برای اطلاعات بیشتر به مقاله درمان فیستول مقعدی به روش VAAFT مراجعه کنید.

کلیات درمان فیستول مقعد با لیزر

درمان فیستول مقعد با لیزر  روش درمان کارآمدی برای فیستول های عمیق، طولانی و گسترده است. با توجه به انعطاف پذیری پروب لیزر، طول فیستول بر نتایج حاصل از کارایی جراحی تاثیری ندارد. زمان درمان فیستول مقعد با لیزر بسیارکوتاه است. بر خلاف جراحی فیستول مقعدی (فیستولوتومی)درمانی بدون درد، بسیار موفق و با حداقل زمان استراحت.

هدف از جراحی با لیزر

هدف از بکارگیری لیزر بستن مسیر کانال فیستول مقعدی با کمترین آسیب است. با استفاده از لیزر آسیب کمتری به عضله وارد می شود و همچنین اثر بخشی این روش بسیار امیدوار کننده تر از روش جراحی سنتی (فیستولوتومی) است. مسیر اولیه کانال فیستول مقعدی با استفاده از انرژی لیزر که حاصل از فیبر متصل به دیود است بسته می شود. به کارگیری لیزر پیچیدگی های جراحی سنتی را از میان بر میدارد و بهترین راه برای صرفه جویی در زمان است. پروب لیزر بسیار انعطاف پذیر است و به همین خاطر به راحتی در کانال فیستول قابل کنترل است. درمان فیستول مقعد با لیزر فقط چند دقیقه طول می کشد و در این زمان کوتاه تمام کانال به طور کامل از بین می رود.
 
منبع : http://bichashk.com/blog/fistula-laser-treatmentanal/
جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 214 تاريخ : شنبه 6 بهمن 1397 ساعت: 19:43

گاهی باردار شدن برای برخی مادران شیرین و خوشحال کننده نیست و به دلایل مختلفی ممکن است از فرزند خود بگذرند. تصمیم سخت و غم انگیز که قطعا برای هیچ مادری آسان نیست. امکان سقط جنین تا ماه 3 بارداری وجود دارد و روش های مختلفی برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرد. اما سقط جنین پروسه ای آسان نیست و می تواند عوارض و خطرات زیادی برای سلامتی مادر به همراه داشته باشد. در ادامه با 5 عارضه ی خطرناک سقط جنین آشنا خواهید شد.

سقط جنین ناقص

یکی از شایع ترین عوارضی که بیشتر مادران پس از سقط جنین با آن روبرو میشوند سقط جنین ناقص است. در این عارضه مقداری از بقایای بارداری در رحم مادر باقی می ماند و به عبارت دیگر تخلیه ی رحم به طور کامل صورت نمی پذیرد. از علائم آن می توان به خونریزی زیاد و طولانی و دردهای شکمی اشاره کرد که به مدت زمان 2 هفته ادامه دارد و باید به پزشک معالجه کرد.

عفونت

یکی از مهم ترین عوارضی که به دنبال سقط جنین می تواند به وجود بیاید عفونت است. عفونت می تواند به علت باقی ماندن بقایای بارداری در رحم مادر ایجاد شود که بسیار خطرناک است اما با کمک آنتی بیوتیک می توان به راحتی آن را درمان نمود.

  • تب و لرز

  • خونریزی زیاد

  • ترشحات واژینال بدبو

  • درد انقباضی در شکم

افسردگی

افسردگی مشکلی است که به سراغ بسیاری از مادران پس از سقط جنین می رود. بسیاری از ماردان آن را با ناراحتی های زودگذر اشتباه می گیرند اما افسردگی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند فرد را تا مرز خودکشی بکشاند.

 
جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 19:43

پروتز ها پوششي سيليكوني دارند كه قبلا داخل آن را با سرم نرماسالين پر مي كردند. فايده اين نوع سيليكون آن بود كه جراح مي توانست پوشش سيليكوني را لوله كرده (بدون آن كه داخلش مايعي وجود داشته باشد) و از سوراخ كوچكي كه روي پوست سينه ايجاد كرده بود به داخل سينه منتقل كند و بعد داخل محفظه سيليكوني را از مايع پر كند، اما اشكال اين نوع سيليكون ها اين بود كه بيمار هنگام حركت حس مي كرد داخل سينه اش مشكي وجود دارد كه از آب پر شده و تكان مي خورد كه احساس ناخوشايندي است. اشكال بعدي اين بود كه به مرور زمان ناحيه اي از پوشش سيليكوني چروك خورده و از همان ناحيه پاره و سرم خالي مي شد.

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 221 تاريخ : چهارشنبه 15 فروردين 1397 ساعت: 14:20